torsdag 21 november 2013

Ge mig ditt godkännande

Jag vill ha ditt godkännande!
Jag vill veta att det jag gör är bra och att jag duger.

Belöna mig med ord jag vill höra, uppskatta mig för det jag är istället för det jag kan göra för dig.
Det faktiska Duktig tjej som man säger ihop om att slippa ge en klapp på axeln eller dylika fysiska beröringar. Det är kanske det som betyder något. Det är inte vad du säger som räknas utan hur du säger det.

Istället för att säga till din omgivning; hjälp mig hela tiden skulle det kanske vara på sin plats att säga kan jag göra något för dig och se sedan till att faktiskt ha tid då dom faktiskt behöver hjälp istället för sätta dig själv först.

Jag försöker vakna varje dag och vara en duktig tjej.
I min övertygelse att göra ett försök att rädda världen så börjar jag med att rädda mig själv och dom runt omkring mig. Jag tror på att arbete ger dig frihet, minimerar dina måsten och förpliktelser om du låter saker få sin plats och sin tid.
Underhåll ger faktiskt lättnad i tillvaron istället för merjobb.

Vad är motsatsen då ?
Good girl - bad girl?

Genast vaknar den primitiva individen, vilka män har inte fantiserat om en bad girl?
Upp med en hand!
Ni ser det vara nästan alla ;)

En som bakar frukostbröd och bjuder din mamma på kaffe och hembakta bullar vid samma köksbord som hon försöker hjälpa dig riva på kvällen då barnen sover?
En kvinna som har sina trosor i fickan på väg in på restaurangen och på sig då ni går därifrån?
Många pratar om sina kvinnor så som bilar eller kaliber.
Varför köra bubbla då man kan köra Ferrari eller Porsche?

Det kan vara så enkelt att man hellre kör bubbla för att man är kass på att växla eller klivet av kopplingen som en kärring.
Det kan vara så att man helt enkelt inte kan hantera uppmärksamheten som en sportbil väcker eller att man helt enkelt inte har råd med varken underhåll eller försäkring.
Man föredrar helt enkelt funktion före utseende.
Då får man nöja sig med hederlig bruksbil så som en Volvo eller en bubbla.

Frågan är då min vän, föredrar du en sport eller bruksbil?

3 kommentarer:

  1. Bil är kapitalistiskt. Man kan samåka i en riktigt lite en. Med flera gubbar och hundar i. Då möjligen.

    SvaraRadera
  2. Jag kör en bruksbil men drömmer om en sportbil. Hur snabbt kan du bli singel?

    SvaraRadera